De tijd van reguliere business plannen is voorbij.
Hoe vaak heb je al zo'n plan geschreven? En wat is er uiteindelijk uitgekomen? Een businessplan is meer een inventarisatie van waar je nu bent, dan van waar je daadwerkelijk uit gaat komen. De accountant regel is dat je de conservatieve prognose moet halveren en de tijdlijn verdubbelen om een indicatie te hebben van de werkelijkheid. Het heeft dus waarde, zeker. Maar het is tijd om deze 'plan and act' methode te vervolmaken en aan te vullen, te upgraden naar het huidige tijdperk.
Age of Feminine.
De patriarchale tijd is geweest. De wereld stroomt nog over van masculien denken en doen en de hieruit voortkomende structuren. Resulterende in vele grote uitdagingen, ongelijke verdelingen, armoede, oorlog en het consumeren van de aarde op veel te groot tempo.
Humanity misses its mother. ~ Joris Swinkels
De eeuwige beweging van yin en yang, van masculine en feminine is al lang weer begonnen met de tegenbeweging. Het Feminine. Waarbij de aandacht weer gaat naar liefde, hamonie, eenheid, voelen, broeder en zusterschap en meer. EN...dit is niet beter of een oplossing, het is een aanvullende tegenbeweging.
De toekomst is NIET feminine.
Alhoewel er veel wijsheid en hernieuwde zuiverende kracht zit in de feminine beweging, het is niet beter of dé oplossing. Evolutie maakt golfbewegingen. Van eenheid naar separatie naar eenheid naar separatie. We lopen vast in de eenheid en gaan weer naar separatie om vervolgens op een 'hoger' niveau van harmonie weer tot eenheid te komen. We worden één Europa, lopen vast en er komen weer bewegingen als Brexit. Om later weer op een hoger niveau van eenheid de samenwerking aan te gaan. Ook in je relaties loop je soms in de 'eenheid' om na een tijdelijke separatie weer tot een nieuwe 'hogere' eenheid te komen.
Feminine is dus alleen een ontwikkeling van een tegenbeweging op het masculine. De volgende groei van evolutie is niet naar masculine, niet naar feminine, geen balans tussen de beide. Het is iets nieuws. Een niveau dat gaat ontstaan door het volledig omarmen van het horizontale masculine en feminine.
De Sprirituele Business Blueprint.
Elk tijdsperk heeft haar modellen en haar tools. De Sprituele Business Blueprint omarmt de maculine bekende modellen zoals:
- purpose, visie, missie, strategie
- brand, marketing strategy, sales strategy
- product strategy, price strategy
- customer satisfaction, community, ambassadorship
Maar tegelijkertijd sluit het deze bekende masculine business elementen naadloos aan de meer feminine innerlijke thema's zoals:
- je spirituele missie
- je legacy of persoonlijke levenspad
- je innerlijke stem en passie
- zelfwaarde
- je natuurlijke groepsconstellatie en aantrekking
- intuitief weten en ondernemen
- authenticiteit
- sexualitiet als levensenergie
en meer.
Niet in een plan vorm waar je na een dag een heel plan hebt, dat je vervolgens een jaar gaat uitvoeren. Dit zijn vaak mind georienteerde plannen die geen aansluiting vinden bij het nieuwe niveau van harmonie en daarmee de universele creatie krachten niet tot hun beschikking hebben. Nee, het is een blueprint van wat er NU is en waar dat naar toe wilt. Om vervolgens met strategische richtingen de levensenergie richting te geven.
De Spirituele Business Blueprint is een tool die je wekelijks of maandelijks of per seizoen kan helpen zuivere keuzes te maken. Stapje voor stapje ontwikkel je een kijken, een voelen, een zien dat op vele lagen authentiek richting geeft aan wat voor jou en jouw business de bedoeling is.
PS wil je meer weten over de Spirituele Business Blueprint of er mee werken, download hem dan gratis op de website.